МЕРЕЖА КООРДИНАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ БІЗНЕСУ ПРЕЗЕНТУЄ АКТУАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ПРАЦІ!

637b95cbdd7cd272197411

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення», створена Івано-Франківською, Донецькою, Запорізькою, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України, підготувала актуальне дослідження ринку праці в Україні.

Дослідження проводилось в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії. Автор роботи – Тарас Котик, експерт з пошуку та підбору персоналу, засновник рекрутингової компанії Talent Connect.

Матеріали дослідження, у першу чергу, є корисними для керівників і власників бізнесу, HR та рекрутингових відділів, пошукачів роботи, органів державної влади та місцевого самоврядування, які працюють у сфері працевлаштування.

В ході роботи проаналізовано потреби ММСП  у персоналі в Україні станом на кінець вересня та динаміку протягом 2022 року, в розрізі регіонів, галузей та професій.

До війни в Україні був ринок кандидата, тобто в першу чергу, кандидати вибирали компанію, де вони хотіли б працювати. Попит на таланти був високим, а на ринку – багато відкритих вакансій. Проте, з початком воєнних дій ринок праці кардинально змінився.

 Серед основних висновків дослідження:

  • після стрімкого падіння у березні 2022 року, попит на персонал почав відновлюватись у квітні та досяг у вересні більше ніж 50% довоєнного рівня;
  • після початку війни ринок праці змінився з ринку кандидата на ринок роботодавця;
  • у зв’язку з тим, що 7,1 млн українців вимушені були виїхати з України, виникає ряд ризиків, пов’язаних із демографічною ситуацією та відтоком кваліфікованих спеціалістів;
  • частина людей та компаній перемістились в західні області України, що вплинуло на територіальний розподіл працездатного населення та потреби у фахівцях;
  • виникли структурно-кваліфікаційні диспропорції між попитом та пропозицією робочої сили, оскільки переміщені особи зі східних регіонів були зайняті в промисловості, а ця сфера не так розвинена на заході України, куди вони релокувались;
  • пропозиції віддаленої роботи збільшились удвічі;
  • за останні місяці конкуренція на одне робоче місце зменшилась до 6 кандидатів, проте це вдвічі більше за довоєнний рівень;
  • середня кількість відгуків на вакансію має тенденцію до зменшення, проте ще залишається вдвічі більшою за довоєнний рівень.

Позитивним фактором є те, що український бізнес швидко адаптувався до діяльності в умовах війни. Згідно з дослідженням порталу grc.ua, проведеним у вересні 2022 року, у березні лише 40,2% компаній зберегли комерційну діяльність, а 8,8% працювали частково. Через два місяці більш ніж половина (54,2%) опитаних підприємств та організацій зазначили, що їх компанія працює, ще 16% повідомили, що бізнес працює, але лише в безпечних регіонах. Станом на кінець вересня – початок жовтня про здійснення комерційної діяльності в умовах війни повідомляли 93% опитаних підприємств та організацій. Продовжують працювати у повному обсязі 61% компаній. Третина компаній (30%) зберегла діяльність частково.

Про потреби у персоналі за галузями та професіями

Після проведеного моніторингу ринку праці було визначено топ галузей, де найбільше відкрито вакансій, серед них:

  • роздрібна торгівля;
  • промисловість та виробництво;
  • оптова торгівля, дистрибуція;
  • ІТ, розробка програмного забезпечення;
  • готельно-ресторанна сфера;
  • транспорт і логістика;
  • фармацевтика та медицина.

Про тенденції у віддаленій роботі

Ще у 2020 році в період пандемії COVID-19, багато підприємств налагодили роботу у віддаленому форматі, тому у 2022 році в частині компаній вже були вироблені механізми віддаленої співпраці. Якщо на початку лютого було лише 5% вакансій з пропозицією віддаленої роботи, то у вересні цей показник виріс вдвічі до 10%.

Найбільш популярні вакансії віддаленої роботи:

  • оператор кол-центру;
  • веб-розробник;
  • спеціаліст технічної підтримки;
  • інтернет-маркетолог;
  • копірайтер.

Повний текст дослідження доступний за посиланням: http://bit.ly/3hMvnQ5

Для довідки:

Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

Наші переваги

_D0_BB_D0_BE_D0_B3_D0_BE_D1_82_D0_B8_D0_BF__D0_BF_D1_80_D0_BE_D0_B7_D1_80_D0_B0_D1_87_D0_BD_D1_8B_D0_B9

Навчання для практиків в Центрі бізнес-освіти ОРТПП

Одеська торгово-промислова палата є провідним представником підприємництва в регіоні. Наші курси, тренінги,проекти базуються на інвестиційно-розвиваючому принципі та спрямовані на конкретні результати. З нами співпрацюють найкращі вітчізняні та іноземні експерти. Реєструйтеся на наші заходи, приходьте та переконайтеся самі!

Детальніше

Наші партнери

  • giz
  • ses
  • cim-logo
  • CCIRMa